Bir akşam yemeği randevusunun erken saatlerinde kiminle tanışabileceğinizi asla bilemezsiniz.
İşte bir Donanma askeri, konuşlanmadan önce arkadaşlarıyla birlikte New York City'deki son gecesini kutluyor. Orada, sarhoş bir rock şarkıcısı Michael Jackson'ın “Thriller”daki dans hareketlerini mükemmel bir şekilde sergiliyor. Ve 60 yaşındaki bir yoğun bakım hemşiresi ve karısı, gece kulüplerinde geçirdikleri uzun bir gecenin ardından romantik bir akşam yemeğine yerleşiyorlar.
24 saat açık restoranın kaotik bir ritmi var; her yaştan, her kökenden ve her zevkten misafirin, köfteler ve krepler yerken dirsek temasında bulunabileceği bir sığınak. Geleneksel açılış saatlerini sürdüren restoranın aksine, restoranın şekli gece boyunca ve çeşitli müşteriler akın ettikçe değişiyor. İhtiyaç duydukları her şey olabilir; menü, ruh hali ve çalma listesi genellikle saatten saate değişir.
Bütün gece yemek yiyenler tipik bir New York kurumudur. Ancak sözde hiç uyumayan bir şehirde maliyetler arttıkça, market alışverişi teslimatları hızlandıkça ve birçok vatandaş pandemi sırasında oluşturulan erken yatma ritmini korudukça bunlar ortadan kayboluyor. Yelp verilerine göre Şubat 2020'den Ocak 2024'e kadar şehir, Astoria'daki Neptune Diner, Queens ve Brooklyn'deki Canarsie İskelesi yakınındaki Arch Diner gibi favoriler de dahil olmak üzere 24 saat açık 500'den fazla restoranının yüzde 13'ünü kaybetti.
Tüm bu kapanışların ortasında en az bir restoran yeniden doğdu: 1928'den beri Williamsburg, Brooklyn'in vazgeçilmezi olan Kellogg's Diner. Altı aylık bir aradan sonra Eylül ayında yeni mülkiyet, yenilenmiş iç mekan ve şef Jackie Carnesi'nin hazırladığı biraz daha şık bir menü ve iki ay sonra 24 saat hizmetle geri döndü.
Bayan Carnesi, “Bu, doldurulması gereken bir boşluktu” dedi. “Pandemiden sonra artık var olmayan 24 saat açık restoranların sayısı New York şehrinin kalbinde büyük bir boşluk bıraktı.”
Hiç kapanmayan bir restoranın büyüsünü daha iyi anlayabilmek için bir Cuma akşamını Kellogg's'ta, akşam 8'den sabah 8'e kadar aralıksız yemek yiyerek, restoranı tüm değişimleriyle görerek ve çok çeşitli müşteri kitlesiyle tanışarak geçirdim. Şaşırtıcı bir şekilde, saatlerce kaldığım için personel tarafından eleştirilmedim; bu, başka hiçbir yerde tüm gece açık bir restoran kadar koşulsuz bir karşılama alamayacağınızın cesaret verici bir hatırlatıcısıdır.
Akşam yemeği kalabalığı
8:00 – 23:00
Yastıklı kabinleri, peri ışıkları, cam kek kutusu ve ön taraftaki parlayan neon tabelasıyla Kellogg's, tipik bir restorana benziyor. Ancak oradaki ilk birkaç saat, diğer popüler prime-time restoranlarına benziyordu. Girişte çok sayıda insan masaları bekliyordu. Arkadaş grupları, tabaklarda nachos ve kovalarda soğutulmuş portakal şarabı şişelerini paylaştı. Yalnız gezginler barda cevizli turta dilimleriyle oturuyordu.
Bu bar taburelerinden birinde reklam satışında çalışan ve Yukarı Doğu Yakası'nda yaşayan Megan Donovan oturuyordu. Bir arkadaşının doğum günü partisinin ardından açlıktan ölmek üzereyken akşam 9 civarında içeri daldı. Daha önce hiç Kellogg's'a gitmemişti ama dışarıdan ne kadar klasik göründüğünü beğenmişti.
27 yaşındaki Bayan Donovan elinde bir sandviç tutarken “Bunun evrensel bir yanı var” dedi. “Her misafir bir BLT alabilir ve bunun iyi olacağını biliyorum.”
Gece geç saatlere kadar kalmak için tek seçeneğin fast food zincirleri olduğundan şikayet etti. “Taco Bell'i çok seviyorum” dedi ama “gelip bir restoran deneyimi yaşamak güzel.”
Birkaç sandalye ötede lüks satış sektöründe çalışan ve Brooklyn, Clinton Hill'de yaşayan Khoi Vinh, bir hafta önce Kellogg's'ta yemek yerken kaybettiği birkaç yüzüğü aramak için uğramıştı.
“Yüzüklerimle elle yenen yiyecekleri sevmiyorum,” dedi, “bu yüzden onları masanın üzerine koydum ve orada bıraktım.” Sonsuza dek yok olduklarından korktu ama kızartılmış tavuk bifteğini sipariş ettikten kısa bir süre sonra, yüzükleri olan bir barmen ortaya çıktı; hepsi.
40 yaşındaki Bay Vinh, bunları parmaklarının çoğuna takarak “Burası özel bir yer” dedi. “Bu insanlarla bir toplulukta olduğumu hissediyorum.”
Mutlu gece kuşları
23:00 – 02:00
Saat 11.00 sıralarında martiniler ve doğal şarapların yerini tekila shotları ve votka gazozlar aldı. Akşama hazırlanmak ya da partiyi sürdürmek için yeni bir misafir grubu geldi.
Bunların arasında Donanmadaki bir sonraki görevi için Pazartesi günü İtalya'ya gidecek olan Brandon Reyes de vardı. Ülkenin dört bir yanından dört arkadaşı onu uğurlamak için New York'a gelmişti ve o da onları çocukluğundan beri en sevdiği yere, Kellogg's'a götürmüştü.
Yakınlarda büyüyen 23 yaşındaki Bay Reyes, “Bu benim kültürümün kökleşmiş bir parçası” dedi. “Bu benim ailemin bir parçası. Büyükannem yıllardır buraya geliyor.”
Artık menünün 95 dolarlık bir kaburga eti içermesine ve mobilyaların yenilenmiş olmasına aldırış etmiyordu. Mağazanın hâlâ geç saatlere kadar açık olması onu rahatlatmıştı. Bu olmadan “burada yaşayan insanlarla uyumluluğu kaybeder” dedi.
Arkadaşları barmenden kendilerine kendi seçtiği bir shot koymasını istedi. Bay Reyes, “Az önce ne içtiğimi bilmiyorum” dedi. “Ama çok lezzetliydi.”
Gece saat 1'de Kellogg's, daha az öğe içeren ancak Küba sandviçi ve mısır unu masa krepleri gibi birkaç ekleme içeren gece menüsüne geçiyor. Bu sıralarda bir yöneticinin küçük bir şişe zeytinyağından bir yudum aldığını gördüm.
Brooklyn'li rock grubu Dead Betties'in solisti Joshua Ackley, Aşağı Doğu Yakası'nda 44. yaş gününü kutladıktan sonra içeri girdi. “New York kulüplerinde oynuyordum” dedi, “ve şöyle dedik: 'İletişimi kaybedersek, sabah 5 ile 7 arasında Kellogg's'ta hepimizin yaşadığına dair bir kanıt bulalım.'”
Lokantanın eski versiyonunu özlemişti. “Çok fazla parası olmayan insanlar için daha hoşgörülüydü” dedi. Kızarmış tavuk bifteğini işaret ederek (aslında 24 dolardı) “Bu yaklaşık 37 dolar” diye ekledi. “O zaman bu parayı ödemezdim.”
Aniden “Thriller” şarkısı çalmaya başladı ve Bay Ackley ünlü solo dansının çoğunu yemek odasının önünde sergiledi. Çok az müşteri bunu fark etmiş görünüyordu. Yalnızca bir kez sunucuya çarptı.
Vahşi grup
sabah 2'den sabah 5'e kadar
Gece saat 2'de çalma listesi birdenbire En İyi 40 hit'ten 1970'lerin popuna geçti: Abba, Go-Go'lar, Boney M. İnsanlar barlardan ve kulüplerden akın ettikçe odanın sesi giderek yükseldi. Bir kadın masasının üzerine kustu, ardından başını eşarplara sardı ve bir arkadaşı tarafından restorandan dışarı çıkarıldı. Paparazzilerden kaçmaya çalışan bir ünlüye benziyordu. Garsonumuz omuz silkti, dağınıklığı geçiştirdi ve ona iyi dileklerde bulunduğunu söyledi.
Yakındaki bir Afrobeats kulübünde yeni dans etmiş olan bir grup Stanford mezunu, tükettikleri tüm içecekleri emmek için katı yiyecek aramak üzere sabah saat 3 civarında Kellogg's'a geldi.
Sağlık araştırmacısı 22 yaşındaki Gabby Barratt, “Krepleri seviyorum” dedi. “Daireler çok küçük. Herkesin farklı bir yere ihtiyacı var.”
Ancak seyirciler sadece 20 yaşındakilerden ibaret değildi. Yoğun bakım ünitesi hemşiresi olan 60 yaşındaki Maria Pino, bir kulüpte dans ederek çıktıkları gecenin ardından eşiyle birlikte içeri girdi.
Bayan Pino, yakınlarda yaşayan ve isminin açıklanmasını istemeyen eşi için “Acıkmaya başladı” dedi. (Restoranların sabah 4'ten sabah 8'e kadar alkol servisi yapması yasal olarak yasak olduğundan gece içkisi olmayacak)
Bayan Pino, gece yemeklerinde tanıştığı eksantrik insanları çok seviyor ve hatta 10 yıl önce hazırlıksız bir düğüne tanık olmuş. Şehrin bu yerleri asla kaybetmeyeceğini umuyordu.
“Burası Arizona değil, burası Virginia değil, burası New York” dedi. “New York 24 saat uzunluğundadır. Gidecek bir yere ihtiyacın var.”
Geç kalanlar ve erken kalkanlar
sabah 5'ten akşam 8'e kadar
Perdeler bütün gece kapalı kaldı. Ancak sabah 6 civarında, güneş ışığı yavaşça çıtaların arasından sızarak bana ne kadar süredir orada olduğumu hatırlattı.
Birkaç dakika önce restoranın ışıkları sarımsı bir parlaklığa dönüştü, bir garson vardiyasının başında masamıza bir kahvaltı menüsü koydu ve şarkı listesi caz olarak değişti. Yöneticilerden biri bunun sarhoşlara gitmeleri ya da sakinleşmeleri gerektiğini işaret etme yolu olduğunu söyledi. Bir temizlik ekibi önceki geceye ait kartları, fotoğrafları ve şişe kapaklarını süpürdü.
Her ikisi de Manhattan'da barmen olan Rachel Prucha ve Lo Logsdon, vardiyalarını yeni bitirmişler ve enchilada ve espresso martini içerken sohbet ediyorlardı. 30 yaşındaki Bayan Prucha, “Bu bizim akşam yemeğimiz” dedi. “Ve kahvaltı.”
29 yaşındaki Bay Logsdon, pandemi sırasında otel çalışanlarının işten sonra yemek yiyebilecekleri bir yer olmadığını söyledi. Teslimat siparişi vermek ve çeşitli ücretleri ödemek istemedi. “Burayı geri almak çok sevindirici” dedi.
Bir de Google'da proje yöneticisi olan ve bir gün önce Güney Kore'den yeni dönen ve bir tabak krep ve omlet yiyen DY Kim gibi yeni başlayan konuklar vardı. Jetlag olarak uyandı ve kahvaltı özlemiyle uyandı, bu yüzden Brooklyn şehir merkezindeki evinden bu kadar erken açık olan az sayıdaki yerden biri olan Kellogg's'a gitti.
35 yaşındaki Bay Kim, “Kore'de misafirimiz yok” dedi. “Amerikan kahvaltısını sabırsızlıkla bekliyordum.”
Ve bunu yemek için 24 saat açık bir lokantadan daha fazla Amerikan restoranı var mı?
İşte bir Donanma askeri, konuşlanmadan önce arkadaşlarıyla birlikte New York City'deki son gecesini kutluyor. Orada, sarhoş bir rock şarkıcısı Michael Jackson'ın “Thriller”daki dans hareketlerini mükemmel bir şekilde sergiliyor. Ve 60 yaşındaki bir yoğun bakım hemşiresi ve karısı, gece kulüplerinde geçirdikleri uzun bir gecenin ardından romantik bir akşam yemeğine yerleşiyorlar.
24 saat açık restoranın kaotik bir ritmi var; her yaştan, her kökenden ve her zevkten misafirin, köfteler ve krepler yerken dirsek temasında bulunabileceği bir sığınak. Geleneksel açılış saatlerini sürdüren restoranın aksine, restoranın şekli gece boyunca ve çeşitli müşteriler akın ettikçe değişiyor. İhtiyaç duydukları her şey olabilir; menü, ruh hali ve çalma listesi genellikle saatten saate değişir.
Bütün gece yemek yiyenler tipik bir New York kurumudur. Ancak sözde hiç uyumayan bir şehirde maliyetler arttıkça, market alışverişi teslimatları hızlandıkça ve birçok vatandaş pandemi sırasında oluşturulan erken yatma ritmini korudukça bunlar ortadan kayboluyor. Yelp verilerine göre Şubat 2020'den Ocak 2024'e kadar şehir, Astoria'daki Neptune Diner, Queens ve Brooklyn'deki Canarsie İskelesi yakınındaki Arch Diner gibi favoriler de dahil olmak üzere 24 saat açık 500'den fazla restoranının yüzde 13'ünü kaybetti.
Tüm bu kapanışların ortasında en az bir restoran yeniden doğdu: 1928'den beri Williamsburg, Brooklyn'in vazgeçilmezi olan Kellogg's Diner. Altı aylık bir aradan sonra Eylül ayında yeni mülkiyet, yenilenmiş iç mekan ve şef Jackie Carnesi'nin hazırladığı biraz daha şık bir menü ve iki ay sonra 24 saat hizmetle geri döndü.
Bayan Carnesi, “Bu, doldurulması gereken bir boşluktu” dedi. “Pandemiden sonra artık var olmayan 24 saat açık restoranların sayısı New York şehrinin kalbinde büyük bir boşluk bıraktı.”
Hiç kapanmayan bir restoranın büyüsünü daha iyi anlayabilmek için bir Cuma akşamını Kellogg's'ta, akşam 8'den sabah 8'e kadar aralıksız yemek yiyerek, restoranı tüm değişimleriyle görerek ve çok çeşitli müşteri kitlesiyle tanışarak geçirdim. Şaşırtıcı bir şekilde, saatlerce kaldığım için personel tarafından eleştirilmedim; bu, başka hiçbir yerde tüm gece açık bir restoran kadar koşulsuz bir karşılama alamayacağınızın cesaret verici bir hatırlatıcısıdır.
Akşam yemeği kalabalığı
8:00 – 23:00
Yastıklı kabinleri, peri ışıkları, cam kek kutusu ve ön taraftaki parlayan neon tabelasıyla Kellogg's, tipik bir restorana benziyor. Ancak oradaki ilk birkaç saat, diğer popüler prime-time restoranlarına benziyordu. Girişte çok sayıda insan masaları bekliyordu. Arkadaş grupları, tabaklarda nachos ve kovalarda soğutulmuş portakal şarabı şişelerini paylaştı. Yalnız gezginler barda cevizli turta dilimleriyle oturuyordu.
Bu bar taburelerinden birinde reklam satışında çalışan ve Yukarı Doğu Yakası'nda yaşayan Megan Donovan oturuyordu. Bir arkadaşının doğum günü partisinin ardından açlıktan ölmek üzereyken akşam 9 civarında içeri daldı. Daha önce hiç Kellogg's'a gitmemişti ama dışarıdan ne kadar klasik göründüğünü beğenmişti.
27 yaşındaki Bayan Donovan elinde bir sandviç tutarken “Bunun evrensel bir yanı var” dedi. “Her misafir bir BLT alabilir ve bunun iyi olacağını biliyorum.”
Gece geç saatlere kadar kalmak için tek seçeneğin fast food zincirleri olduğundan şikayet etti. “Taco Bell'i çok seviyorum” dedi ama “gelip bir restoran deneyimi yaşamak güzel.”
Birkaç sandalye ötede lüks satış sektöründe çalışan ve Brooklyn, Clinton Hill'de yaşayan Khoi Vinh, bir hafta önce Kellogg's'ta yemek yerken kaybettiği birkaç yüzüğü aramak için uğramıştı.
“Yüzüklerimle elle yenen yiyecekleri sevmiyorum,” dedi, “bu yüzden onları masanın üzerine koydum ve orada bıraktım.” Sonsuza dek yok olduklarından korktu ama kızartılmış tavuk bifteğini sipariş ettikten kısa bir süre sonra, yüzükleri olan bir barmen ortaya çıktı; hepsi.
40 yaşındaki Bay Vinh, bunları parmaklarının çoğuna takarak “Burası özel bir yer” dedi. “Bu insanlarla bir toplulukta olduğumu hissediyorum.”
Mutlu gece kuşları
23:00 – 02:00
Saat 11.00 sıralarında martiniler ve doğal şarapların yerini tekila shotları ve votka gazozlar aldı. Akşama hazırlanmak ya da partiyi sürdürmek için yeni bir misafir grubu geldi.
Bunların arasında Donanmadaki bir sonraki görevi için Pazartesi günü İtalya'ya gidecek olan Brandon Reyes de vardı. Ülkenin dört bir yanından dört arkadaşı onu uğurlamak için New York'a gelmişti ve o da onları çocukluğundan beri en sevdiği yere, Kellogg's'a götürmüştü.
Yakınlarda büyüyen 23 yaşındaki Bay Reyes, “Bu benim kültürümün kökleşmiş bir parçası” dedi. “Bu benim ailemin bir parçası. Büyükannem yıllardır buraya geliyor.”
Artık menünün 95 dolarlık bir kaburga eti içermesine ve mobilyaların yenilenmiş olmasına aldırış etmiyordu. Mağazanın hâlâ geç saatlere kadar açık olması onu rahatlatmıştı. Bu olmadan “burada yaşayan insanlarla uyumluluğu kaybeder” dedi.
Arkadaşları barmenden kendilerine kendi seçtiği bir shot koymasını istedi. Bay Reyes, “Az önce ne içtiğimi bilmiyorum” dedi. “Ama çok lezzetliydi.”
Gece saat 1'de Kellogg's, daha az öğe içeren ancak Küba sandviçi ve mısır unu masa krepleri gibi birkaç ekleme içeren gece menüsüne geçiyor. Bu sıralarda bir yöneticinin küçük bir şişe zeytinyağından bir yudum aldığını gördüm.
Brooklyn'li rock grubu Dead Betties'in solisti Joshua Ackley, Aşağı Doğu Yakası'nda 44. yaş gününü kutladıktan sonra içeri girdi. “New York kulüplerinde oynuyordum” dedi, “ve şöyle dedik: 'İletişimi kaybedersek, sabah 5 ile 7 arasında Kellogg's'ta hepimizin yaşadığına dair bir kanıt bulalım.'”
Lokantanın eski versiyonunu özlemişti. “Çok fazla parası olmayan insanlar için daha hoşgörülüydü” dedi. Kızarmış tavuk bifteğini işaret ederek (aslında 24 dolardı) “Bu yaklaşık 37 dolar” diye ekledi. “O zaman bu parayı ödemezdim.”
Aniden “Thriller” şarkısı çalmaya başladı ve Bay Ackley ünlü solo dansının çoğunu yemek odasının önünde sergiledi. Çok az müşteri bunu fark etmiş görünüyordu. Yalnızca bir kez sunucuya çarptı.
Vahşi grup
sabah 2'den sabah 5'e kadar
Gece saat 2'de çalma listesi birdenbire En İyi 40 hit'ten 1970'lerin popuna geçti: Abba, Go-Go'lar, Boney M. İnsanlar barlardan ve kulüplerden akın ettikçe odanın sesi giderek yükseldi. Bir kadın masasının üzerine kustu, ardından başını eşarplara sardı ve bir arkadaşı tarafından restorandan dışarı çıkarıldı. Paparazzilerden kaçmaya çalışan bir ünlüye benziyordu. Garsonumuz omuz silkti, dağınıklığı geçiştirdi ve ona iyi dileklerde bulunduğunu söyledi.
Yakındaki bir Afrobeats kulübünde yeni dans etmiş olan bir grup Stanford mezunu, tükettikleri tüm içecekleri emmek için katı yiyecek aramak üzere sabah saat 3 civarında Kellogg's'a geldi.
Sağlık araştırmacısı 22 yaşındaki Gabby Barratt, “Krepleri seviyorum” dedi. “Daireler çok küçük. Herkesin farklı bir yere ihtiyacı var.”
Ancak seyirciler sadece 20 yaşındakilerden ibaret değildi. Yoğun bakım ünitesi hemşiresi olan 60 yaşındaki Maria Pino, bir kulüpte dans ederek çıktıkları gecenin ardından eşiyle birlikte içeri girdi.
Bayan Pino, yakınlarda yaşayan ve isminin açıklanmasını istemeyen eşi için “Acıkmaya başladı” dedi. (Restoranların sabah 4'ten sabah 8'e kadar alkol servisi yapması yasal olarak yasak olduğundan gece içkisi olmayacak)
Bayan Pino, gece yemeklerinde tanıştığı eksantrik insanları çok seviyor ve hatta 10 yıl önce hazırlıksız bir düğüne tanık olmuş. Şehrin bu yerleri asla kaybetmeyeceğini umuyordu.
“Burası Arizona değil, burası Virginia değil, burası New York” dedi. “New York 24 saat uzunluğundadır. Gidecek bir yere ihtiyacın var.”
Geç kalanlar ve erken kalkanlar
sabah 5'ten akşam 8'e kadar
Perdeler bütün gece kapalı kaldı. Ancak sabah 6 civarında, güneş ışığı yavaşça çıtaların arasından sızarak bana ne kadar süredir orada olduğumu hatırlattı.
Birkaç dakika önce restoranın ışıkları sarımsı bir parlaklığa dönüştü, bir garson vardiyasının başında masamıza bir kahvaltı menüsü koydu ve şarkı listesi caz olarak değişti. Yöneticilerden biri bunun sarhoşlara gitmeleri ya da sakinleşmeleri gerektiğini işaret etme yolu olduğunu söyledi. Bir temizlik ekibi önceki geceye ait kartları, fotoğrafları ve şişe kapaklarını süpürdü.
Her ikisi de Manhattan'da barmen olan Rachel Prucha ve Lo Logsdon, vardiyalarını yeni bitirmişler ve enchilada ve espresso martini içerken sohbet ediyorlardı. 30 yaşındaki Bayan Prucha, “Bu bizim akşam yemeğimiz” dedi. “Ve kahvaltı.”
29 yaşındaki Bay Logsdon, pandemi sırasında otel çalışanlarının işten sonra yemek yiyebilecekleri bir yer olmadığını söyledi. Teslimat siparişi vermek ve çeşitli ücretleri ödemek istemedi. “Burayı geri almak çok sevindirici” dedi.
Bir de Google'da proje yöneticisi olan ve bir gün önce Güney Kore'den yeni dönen ve bir tabak krep ve omlet yiyen DY Kim gibi yeni başlayan konuklar vardı. Jetlag olarak uyandı ve kahvaltı özlemiyle uyandı, bu yüzden Brooklyn şehir merkezindeki evinden bu kadar erken açık olan az sayıdaki yerden biri olan Kellogg's'a gitti.
35 yaşındaki Bay Kim, “Kore'de misafirimiz yok” dedi. “Amerikan kahvaltısını sabırsızlıkla bekliyordum.”
Ve bunu yemek için 24 saat açık bir lokantadan daha fazla Amerikan restoranı var mı?