Lowcountry mutfağının temel öğesi olan acılı yengeç sırtı nasıl yapılır?

Leila

Global Mod
Global Mod
Andrew Carmines, Güney Carolina'daki Hilton Head Island'da büyüdü ve yengeç dolması yemek için yakınlardaki Singleton Plajı'nı ziyaret etmeyi çok seviyordu. Bu, Güney Carolina Lowcountry'de ortaya çıkan ve bir plaj kulübesinde servis edilen yengeç keklerinin bir akrabasıdır.

Ancak yengeç kekleri büyük, yumuşak mavi yengeç parçalarını vurgularken, doldurulmuş yengeç daha küçük, daha balıkçı pençe ve vücut eti parçalarını mayonez, ekmek kırıntıları, sotelenmiş soğan ve sarımsak ve bir tutam kırmızı biber ile doldurma meze veya ana yemek haline getirir.


Carmines, “Bu şekilde yengecin daha az arzu edilen kısmı kullanıldı” dedi ve bacakların ve pençelerin daha fazla baharatı daha iyi tolere ettiğini ekledi.


Şu anda 45 yaşında olan şef ve istiridyeci Bay Carmines, ikinci nesil sahibi olduğu Hilton Head Island'daki Docks'taki Hudson's'ta ailesinin versiyonunu servis ediyor. Balık restoranı 1975 yılında eski bir istiridye fabrikasının yerine inşa edilmiştir. Baharatlı et, temiz bir yengecin sırtına yığılır ve daha sonra altın rengi kahverengi olana kadar kızartılır. (Bay Carmines'in ebeveynleri, 1975 yılında eski bir istiridye fabrikasının arazisinde inşa edilen deniz ürünleri restoranını satın aldı.)

Bay Carmines, “Balıkçılık ve yengeç uzun zamandır bölgenin önemli bir kültürel unsuru olmuştur” dedi ve restoranının temelinin, atılmış istiridye kabuklarından oluşan bir yarımada üzerine inşa edildiğini ekledi.

Birçok yerli için yengeç dolması hem yemek hem de iş anlamına geliyor. Gullah-Geechee kökenli bir şef, tur rehberi ve tarihçi olan Sallie Ann Robinson, yemeği turistlere satan annesinden öğrendiğini hatırlıyor.


“Yengeç avcılığı işimizin, eğlencemizin ve gelirimizin bir parçasıydı” dedi.

Yakınlardaki Daufuskie Adası'nda doğup büyüyen Bayan Robinson ve ailesi, topladıkları yengeç yığınlarını temizleyip pişirdiler. Yetişkinler dikenli, karmaşık vücutlarla ilgilenirken, Bayan Robinson ve diğer çocuklar pençe ve bacaklardaki etleri ayıklıyorlardı. Annesi daha sonra büyük miktarda yengeç dolması hazırladı, çocuklar da kabukları doldurmaya ve pişirmeye hazırlamaya yardım etti. Arta kalanlar kaseden alınarak pirinçle karıştırılarak yemek olarak hazırlanırdı.

“İnsanlar bu yengeç sırtlarını satın almak için Savannah'dan onca yolu geldiler” dedi. Bugün Bayan Robinson, özel davetler için ve istek üzerine annesinin tarifini hazırlıyor.

Her yöresel yemekte olduğu gibi, kişisel zevke ve malzemelerin bulunup bulunmadığına bağlı olarak pek çok çeşitlilik vardır. Güney Carolina'nın mavi yengeç popülasyonu azaldıkça, ev aşçıları ve şefler yenilerini bulmak zorunda kalıyor. Mavi yengecin derin kabuğunu taklit edecek şekilde katlanmış alüminyum folyodan yapılan “Yengeç sırtları” ve pastörize yengeç eti kullanımı yaygındır. Baharatlılık da değişir. Bayan Robinson, “Her evin kendine ait küçük bir versiyonu vardır” diyor. Ancak yengeç her zaman yıldız olmalıdır. “İnsanlara her zaman 'Kendi yönteminizle yapın ama basit tutun' derim.”

Bay Carmines'a göre yengeç dolmalarının dehası, Güneyli ev aşçılarının yaratıcılığına hitap etmeleridir.

Güneyli aşçılar hakkında “Hiçbir şeyi israf etmiyoruz, bu sadece kültürümüze yerleşmiş bir şey” dedi ve olgunlaşmamış ekşi yeşil domateslerin kullanıldığı kızarmış yeşil domates veya kırılgan istiridye kabuklarının kullanıldığı istiridye kızartması gibi yemeklere işaret etti. birbirinden ayrılamayan şekilde kullanılabilir.


Acılı Yengeç aynı prensip kullanılarak geliştirildi.

“Güney'in yemek geleneklerinde sevdiğim şey bu” dedi. “Her şeyin her zaman bir nedeni vardır.”
 
Üst