Pizza Hut, Chilis, Zeytin Bahçesi: Burjuva Restoranının Ölümü

Leila

Global Mod
Global Mod
Daniel Cox, Rochester, NY'da büyüdüğünde, her Cumartesi akşamı babası ve iki erkek kardeşi ile pizza şapkasıyla geçirdi. Bodrum, aileyi o kadar iyi tanıdı ki, mavi Dodge Karavanının toplandığını görünce emrinden vazgeçti: Pepsi'den iki peynir tavası ve iki sürahi.


Bay Cox'un ebeveynleri boşandı ve pizza kulübesi ritüeli aile için yoğunlaştı. “Hepimizin bir arada olduğumuz ve herkesin deneyimden keyif aldığı bir zamandı.” “Kim pizzayı sevmez?”

Şimdi, bir baba, Bay Cox nadiren çocuklarıyla yemek yemeye gider. Seyahat kitabı eğitiminde haftada üç gece ve ailesi yerel Pizzeria'yı 100 dolardan daha az bir sürede terk edemez. Son zamanlarda paylaştıkları uygun bir yemek hayal edemedi.


Hızlı bir şekilde büyüyen ticari mucizeler, burjuva ailelerinin rezerv olmadan girdiği ara sıra yeme zinciri koltuk restoranları, başka bir kişiden sipariş verebilir ve bir yemek paylaşabilir ve 21. yüzyılın çoğunu reddedebilir. Geçen yıl TGI Cuma günleri ve Red Lobster her iki iflası da kaydetti. Outback ve Applebee's düzinelerce yeri kapattı. Gerçek yemek odalarına sahip pizza kulübe yerleri ihmal edilebilir ve 2019'dan beri yüzlerce kapatılmıştır.


Pazar araştırma şirketi Datastial'in Şubat ayında yapılan bir ankete göre, Amerikalıların yüzde 24'ü ara sıra restoranlarda daha az sık sık yediklerini ve arkadaş grupları ve aile üyeleri ile yüzde 29 daha az telafi ettiklerini belirtiyor.

Bay Cox, Amerikan Yaşamı Anket Merkezi'nin direktörü olan bir mesleğin anketidir ve zincir patlamalarının etkilerini merak etti. Sosyal güven ve uyum hakkındaki son araştırmasında, insanların sadece bir restoranda yiyecek sipariş etmekle kalmayıp, aslında orada yemek için oturduğu soruları teşvik etmek için taşındı.

Sonuçları Mayıs ayında yayınlamayı bekliyor, ancak son zamanlarda şunları söyledi: “Bence birçok ailenin yaptığı şey.


Bu odaların kabulü ve teslimat alışkanlıkları ve pasajlar gibi daha atomize edilmiş yeme alışkanlıklarının yükselişi, Amerikan yaşamında tahmini bir ritüelin düşüşüne işaret ediyor: arkadaşlarınız ve ailenin oynaması ve onu getiren insan bağlantısı.

Anneyi Ye ve Pops


Sosyal maddenin temel yönleri olarak bu büyük zincirler hakkında konuşmak aksine görünebilir. Onlarca yıldır, Amerikan yemeklerinde ve daha önce gelen, bastırılan veya yiyen küçük restoranlarda istilacı yırtıcı olarak işgal ettiler.

Son yarım yüzyılda ülkenin yemeğini kaydetmeye adayan Jane Stern, “Sen Amerikan yemeklerinin harabesindesin” dedi. Bugün kocası Michael Stern'e ek olarak ülkeyi geçti ve kanonik “yol gıdası” Huides'i yazdı.


Çift, seyahatlerine -1970'lerin ortalarında başladığında, birçok Amerikan şehrine sadece bir avuç restoran tarafından servis edildi. “Kendi mutfağını yapan, kendi menülerini yapan ve ne hizmet etmesi gerektiği konusunda kendi fikri olan yerlerdi,” dedi, ister kızarmış midye veya kızartma ekmeği olsun, bölgesel spesiyaliteler sunma eğilimindedir.


Bu yerel kafeler genellikle karayoluna daha yakın olan küçük şehirlerin dışında zincir restoran çizgileri olarak emildi. Büyükannenin tarifinin ravent kek için servis edildiği bir yemek odası yerine, parlak görüntü menüleri Bayan Stern'in nasıl koyduğunu sunuyor: “Muma's köfte”. Anne kim? “

Bu zincir restoranlar 1980'lerde önemli ölçüde büyüdü, Baby Boomer ev satın aldı ve banliyölerde, genellikle iki çalışan ebeveyni olan, gelişebilecek yeni restoranlar için aileleri buldu. Sit-down zincirleri yüzlerce yerli yer açtı ve uluslararası alanda genişledi. On yıl boyunca, hizmet sektöründeki on işten biri – neredeyse 1,8 milyon – restoran endüstrisindeydi.


Amerikan otoyolu maruziyeti, kitlesel geceler konsantrasyonları üretti. 1994 kitabında “The Game of the Chain RestaurantSunmakCharles Bernstein ve Ron Paul, Dallas'ın dışındaki bir mil uzunluğunda kemer hattı yolunda kalabalık olan 180 restoran hakkında baş döndürücü, neredeyse şaşkın bir huşu ile yazdılar.

“Bir zamanlar restoran endüstrisinin bireysel tesislerin hüküm süreceği girişimci bir işletme olduğunu düşündük.” “Bu yüzden USA-ZUM iyi veya kötü uçlu restoran dizisine ve Newport Beach, California'dan her yerde Washington, DC'den Maryland banliyölerine gidiyor”


2017 yılına kadar, en büyük zincirlerden bazıları düşen büyüme ile açıkça savaştı.

Yemek servisine odaklanan bir pazar araştırma şirketi olan Technomic'in kıdemli müdürü David Henkes, 2000'lerin başında ilginç yeni bir restoran hakkında bir çalışmayı hatırlıyor. İnsanlar tezgahta sipariş çünkü sıradan bir yemek değildi. Ama aynı zamanda daha yüksek kaliteli ve daha ucuz bir fast food kalıp yemekleri değildi. Bu nihayet neredeyse sıradan olarak biliniyordu.

Henkes, “Fast food'un bir segmenti olarak kabul edildiğinden, o zamandan beri bir büyüme gözyaşı oldu.” Dedi.


Ancak Chipotle gibi hızlı markalı markalar sadece sunucuların ve bulaşık makinesinin işgücü maliyetlerini kurtarmayı başaramadı. Birçok tüketiciye daha erdemli kararlar verdiler. Chipotle'ın en ünlü reklamı, fabrika üremesinin kötülükleri hakkında bir kalp ipi filmi. Başka bir eski yer sadece sebzeleri doğuran birini gösterdi. Gıda deneyiminin vurgulandığı günlerdi, Olive Garden gibi “Eğer buradaysanız, bir ailesin.” Şimdi işbirliği, buradayken sorumlu bir şekilde sığır eti beslenirsiniz.

Bu, pazarlamacılar tarafından tahmin edilen binyıllar için özellikle etkili bir haberdi. Gıda, kimliğini ve değerlerini tanımlamak için bir araç haline gelmişti. 2010'larda gurme gıda kamyonları okuyan McGill Üniversitesi Desautel Yönetim Fakültesi'nde doçent olan Daphne Demetry, bin yıllıkların her şeyden daha fazla olduğuna inanıyor.

“Cuma günleri veya Zeytin Bahçesi'nde TGI'dan daha yetkisiz bir şey hayal edemiyorum” dedi.

Union Square Hospitality Group'un genel müdürü ve Dard ve Red Lobster'daki genel müdürün emektarı Chip Wade bile, 25 ve 27 yaşlarındaki oğullarının sıradan bir yemek işaretine girmeyeceğini söyledi. “Chipotle'ı tercih ediyorsun ve Shack Shack'i tercih ediyorsun.


Michigan Üniversitesi'nde öğretim görevlisi olan S. Margot Finn, medyada yaygın olan “iyi” gıda hakkında kültürel takıntının başka bir tarafını, çiftlikten masalardan ve bölgesel Amerikan barbekü stillerinden toplu açıklamalar olarak görüyor. 2017 “Ayrımcılık Tadı” adlı kitabında bu lezzetin statü korkusuyla gündeme getirildiğini savunuyor. 1980'lerde ve 90'larda, üst orta sınıf bile yüzde 1'e kıyasla ekonomik karlara giderken yüzde 1 aldığında, yiyeceklerde ayrım ve ayrım işareti olarak yemeğe döndüler.


“Olive Garden ve Applebee ve TGI Cuma günleri insanlar için yaptığı şeyler, çoğu insanı memnun edecek güvenilir bir yemek” dedi. “Tüm bu ihtiyaç ve dilekler gerçekten yaya şeyler, farklılaşan şeyler değil.”

Dr. Finn de eğilimden suçlu olduğunu itiraf etti. Bir ders için bir ücret olarak, Dard'daki her restoran için 250 ABD Doları Hediye Kuponu aldı. Bir sonraki zeytin bahçesiydi.

“Bu bir şakaydı,” dedi. “Kocam ve ben bir bakıcı rezervasyonu yapmıştı ve arabada birbirimize bakıp şöyle dedi:” Sonunda Olive Garden'a gittiğimiz gece mi? “Ama asla yapmadılar. Bunun yerine,” Zeytin Bahçesi'ne sahip olduğumuzdan daha kötü yorucu bir restorana gittiler.

Yalnız sipariş


Sıradan yemek zincirlerinin otantik olmadığı fikri, bu restoranların sunabileceği değerli bir deneyimi göz ardı edebilir. Son çalışmalar sadece arkadaşların ve ailenizin yemek paylaşması için uygun fiyatlı yerler değil, aynı zamanda bir elma veya zeytin bahçesinin Amerika'nın çapraz bölümünü bir araya getiren son kurum olabileceğini de gösteriyor.


“Bu proje hakkındaki verilerimizden çıktı – bu restoranları incelemeye çalışmadık,” dedi Sloan Okulu'nda doçent Wilmers.

Fast food yerleri o kadar yaygındır ki, şehrin farklı yerlerinden insanları çekmezler. Kütüphaneler ve postaneler gibi vatandaş kurumları çevredeki posta kodlarına hizmet eder. Ve yerel eşyalardaki bağımsız restoranlar, cızırtılı yabancılar olarak kültürel statülerine rağmen, daha zengin bir müşteri çekiyor.

Ancak biberler, örneğin otoyolun yanında, nadirdir ve özellikle merkezde insanlar çeşitli vergi sınıflarını ziyaret ederler. Facebook gibi sosyal medyadan elde edilen veriler, bu restoranları ziyaret eden insanların daha sık daha kapsayıcı arkadaşlıklara sahip olduklarını gösteriyor.

Wilmers, “İş veya başka bir ortamla bağlandığınız biriyle tanışmak için sınıf -nötr bir neden.” Dedi. “Sadece gerçekten şık restoranlar veya fast food varsa, rahat buluşmalara sahip olacak sosyal altyapınız yok.”


Yemek odası, pandeminin ilk günlerinde kapanıyor ve daha sonra konukların aşağıdaki alışkanlıklarının bozulması, oturma zincirlerini aşağı çeken her eğilimi hızlandırdı. Daha da kötüsü, bu zincirlerin ölçek efektleri yoluyla sunabildiği değer, 2020'lerin başında, Technomic Henkes'e göre, yönetim kurulunda yüzde 30 ila 35 yol açan eski restoran enflasyonundan önemli ölçüde tökezlendi.


2024 yılına gelindiğinde, pandemiye uzun vadeli hasar ve önceki tur, kırığa bir dizi uzun süreli rahat yemek zincirleri getirdi. Red Lobster iflas ve kale 140 restoran kaldı. (Chilis şansı verir, ancak şansı cesaret kırıcı kalır.)

Amerikalılar restoranlarda çok fazla para harcıyorlar – ama gerçekten bir restoran tarafından yapılmış yiyecekler satın alıp başka bir yerde yiyorlar. Paketleme ve teslimat uygulamaları artık derin köklü alışkanlıklardır. Geçişler güçlüdür. Birkaç analiste göre rastgele atıştırmalıklar ve küçük ikramlar kahvaltı, öğle ve akşam yemeği.

Bu, Amerikalıların her zamankinden daha fazla yediği ve bazılarının onları mutsuz ettiğini söylüyor. Bu tek başına romantik olabilir, ama muhtemelen arabanızdayken değil.
 
Üst