Restoran iyi mi? Yoksa sadece ambiyans mı?

Leila

Global Mod
Global Mod
Tek bir restorana kaç pembe ve turuncu sığabilirsiniz? Sınır Manhattan Midtown'daki Papa San'da bulunamaz.

Japon tipografisinden esinlenen Perulu Japon restoranının tombul başkentlerinin adına sahip neon-turuncu bir işaret, bar üzerinde Hudson yardaları üzerinde bir ışık ateşi gibi yanıp söndü. Müşteriler Pisco'yu markalı pembe bardak altlıklarında kapatır ve turuncu ışıkta bulunan bir banyoyu ziyaret eder. Çalışanlar yanmış turuncu şapkalar giyiyor, pembe bir merdiven tırmanıyor ve turuncu bir masanın üzerinde baskı kontrolleri. Çubuğun arkasındaki alkol uyarı işareti bile Papa San yazı tipini ve patlayan pembe renkte “uyarı” kelimesini içerir.

Tasarım o kadar her yerde bulunur ve fark edilir ki, bu gün batımının şekilli genişliğinde de yiyecek sunduğunu unutabilirsiniz. Papa San'ın şefi ve sahibi Erik Ramirez bunun çok farkında.


New York'ta iki Peru restoranı olan Ramirez, “Günümüzde her şey markalaşıyor” dedi. Konuklar için “Gıda elementinin bir türden sonra -düşünce olduğunu hissediyorum.”


On yıl önce, ülkedeki en mizah restoranlar çoğunlukla yemeğin hırsı ve şefin referansları ile tanımlandı. Şimdi sadece atmosfer ve görünümle ilgileniyorsunuz. Instagram döneminde görsellerin takıntılı olarak büyüyen birçok konuk için, bir restoranın sadece belirli bir estetiğe sahip olması gerekmez.

Bu nasıl görünebilir? Brooklyn tasarım stüdyosu Polonsky ve Friends'in kurucusu Anna Polonsky, “Eğlenceli, şık ve enerji dolu, harika içeceklerle, yeterince iyi yiyin ve evde tekrarlayamayacağınız bir atmosfer.” Dedi.


Asheville yemek Instagram hesabı işleten Sarah Hoski, destekçilerinin bir restoranın sadece yemeklerden daha fazla bütünsel deneyimiyle ilgilendiklerini söyledi. “Çok nadiren soruyu şimdi alıyorum: Yemek yüzünden ne gibi önerileriniz var?” dedi. “Dahası: Uzay veya ruh hali nedeniyle ne gibi önerileriniz var?”


Toptan marka, bir zamanlar altı ila yedi tasarımlı tasarım bütçesine sahip büyük restoran gruplarının alanı oldu. Oklahoma City'deki Lao Nootle Shop Bar Sen'in şefi ve sahibi Jeff Chanchaleune, şimdi her restoranın Canva gibi çevrimiçi araçlar sayesinde bir logo ve müşteriye özgü ürünler yaratabileceğini söyledi. Top bütçesinin yüzde 5'inin Bar Sen Aus-etwa için markalaşması için sadece 12.000 dolar verdi ve restoranın menüsünü tamamlamadan önce şapka ve tişört satmaya başladı.

“Mekanın hissetme şekli,” dedi müşterilere atıfta bulunarak, “yiyecek daha iyi tadı olabilir.”


Eater'ın eski restoran editörü Hillary Dixler Canavan, yemeğin maliyetinin de sürekli arttığını söyledi. Müşteriler bir restorandayken bir yemekten daha fazlasını istiyorlar – tiyatroyu istiyorlar. “Çok para harcadığınız anda,” dedi, “fatura ile ilgili deneyim bekliyoruz.”

Ve iç mimar ve marka olan restoranlar iddialı olduğundan, birçoğu müşterilerin bugün kitlesel çekicilikle tercih ettikleri gerçeğine bahse girer. Dixler Canavan, “Temel olarak, herkesin hizmet ettiklerine hizmet ediyorlar: bir et lokantası, kırmızı sos bağlantısı, bir pizzacı” dedi. “Ama harika markaya bir göz atın. Kimlik gerçekte yaptığı şeyde.”


Sharpies, Chicago'daki yüzlerce pizzadan biri olabilir. Ama yemek odasında uçan bir daire, tavanda köpüklü yıldız bantları ve üç gözlü uzaylı köpek maskotu olan tek kişi.


Bir sahibi olan Scott Koehl, pizza olarak yaygın olarak kullanıldığı için tasarımla denemekte özgür olduğunu söyledi. Koehl, stratejisi işe yaradı: Sharpies'in Mart ayında açılışından bu yana güçlü ve tutarlı bir işi olduğunu söyledi. Ayrıca, sosyal medyada, göze çarpan logosu, çarpıcı renk paleti veya kitchy maskotu olmayan Chicago'daki diğer restoranından çok daha fazla dikkat çekti. “Bu yıl açılırsa bu restoranın hayatta kalabileceğini sanmıyorum.”

Bay Koehl, önümüzdeki aylarda sahip olacağı özel kıyafetleri zaten düşünüyor. Tasarımcı Bayan Polonsky, pandemiden önce restoranlar sizden özel menüler ve bardak altlıkları yaratmanızı isteyebilir. Şimdi tasarlayacağı mal miktarını sınırlıyor. “Covid'den hemen sonra hepimiz bizden beyzbol şapkaları ve sweatshirt istedik ve bunu çok savurgan buldum” dedi. “İnsanların kaç tane beyzbol şapkasına ihtiyacı var?”

Gastronomlar sadece iyi görünen bir yemek odası istemiyor -aynı zamanda kişisel olmalı, uyarlanmış duvar kağıdı ve ilk yardım posterleri gibi ayrıntılarla. Çok uzun zaman önce, birçok restoran yüzyılın ortasının modern çağına veya nötr minimalizmine benzer tasarım yaklaşımları gösterdi. “Hem markalaşma hem de iç mekanda kendi tarihlerini yaratma arzusu var.”


Genç bir şef olarak Sam Yoo, New York restoranlarının Golden Hof, NY Kimchi ve Golden Diner'ın müşterilerin cazibesi için belirleyici bir faktöre sahip olduğuna inanıyordu.

“Ama bir işletme sahibi olarak döndüğümde dedim ki:” Ah, ne biliyor musun? Essen sadece yüzde 40 ila 50, “dedi. Gerisi ruh hali ve hizmet. “

Her ikisi de Şubat ayında Midtown'da açılan Golden Hof ve NY Kimchi için Bay Yoo, atmosferik detaylar için toplam 200.000 ABD doları harcadı ve bir ışık tasarımcısı, bir müzik küratörü ve menüler için sanat tasarlayan bir illüstratör işe aldı. “Büyük gıda gruplarına ve kötü Romalılara karşı rekabet ediyoruz” dedi.

Şimdi restoran işinde yeni bir başarı felsefesi var. “Yemek, hizmet ve tasarım kutsal Üçlüdür” dedi. “Üç kişiden ikisine sahip olmalısın. Üçünün de olması gerekmiyor.”

Takip etmek Haberler Instagram'da CooksSunmak FacebookSunmak YouTubeSunmak Tiktok Ve Pinterest. Tarif önerileri, yemek pişirme ipuçları ve alışveriş tavsiyeleriyle Haberler Pişirme'den düzenli güncellemeler alın.
 
Üst