Siyah şarap yeni portakal mı?

Leila

Global Mod
Global Mod
Yasaklamanın ardından Alicante Bouschet bitkilerinin büyük ölçüde kökünden söküldüğü Kaliforniya'da, 51 yaşındaki şarap üreticisi Raj Parr, unutulmuş sarmaşıklarla eyaletin tarihini onurlandırmaya kendini adamıştır. Çarpıcı renkteki İskit Kırmızısı, Ontario havaalanına çok yakın, uçaklar tepeden uçarken yaprakların sallandığı terk edilmiş bir mülkten aldığı üçüncü bir Alicante Bouschet'tir. Raj, burayı ilk gördüğü anı şöyle anlatıyor: “Üzüm bağından çok üzüm bağlarından oluşan bir mezarlığa benziyordu.”

Alicante Bouschet, Vitis vinifera bağlamında alışılmadık bir durum – klasik Avrupa üzümü – ancak Teinturiers, Vitis riparia'da normdur, Amerika'ya özgü ve genellikle şarap yapımında reddedilen üzümlerdir. Yenilmeyecek kadar asidik olmalarına rağmen dayanıklı ve hastalıklara karşı dirençlidirler ve bilim insanları artık Vinifera ve Riparia'nın melezlerini yetiştirerek bu özelliklerden yararlanıyor. İlk örneklerden biri olan Frontenac, 1996 yılında, aynı zamanda Honeycrisp elmasının da sorumlusu olan Minnesota Üniversitesi'nin soğuğa dayanıklı meyve yetiştirme programının bir parçası olarak, şu anda 64 yaşında olan üzüm yetiştiricisi Peter Hemstad tarafından tanıtıldı. Frontenac, Riparia'nın yoğun pigmentasyonunu ve dayanıklılığını ve aynı zamanda soğuk bir kışa dayanma yeteneğini koruyor; bu da onu Kuzeydoğu'nun organik şarap sahnesinin doğuşunun temeli haline getiriyor. Aynı zamanda oldukça asidiktir, ancak doğal şarap yapımında öncü olan La Garagista'dan 57 yaşındaki Deirdre Heekin, Vitis riparia'yı geliştirmeyi seçti. Vermont'taki yapımcı bunu bir avantaj olarak görüyor. İki kez fermente edilmiş kırmızı şarap olan İtalyan Ripasso'ya saygı duruşu niteliğindeki Loups-Garoux için, Frontenac'ı üzümün yarısı üzüm haline getirildiğinde veya asmada kurutulduğunda hasat ediyor., üzümlerin şeker içeriğini yoğunlaştırmak için.

Ve ayrıca, şarabı yeterince koyu yapan ve ana vatanı Gürcistan'da bazen “shavi gvino” veya “siyah şarap” olarak adlandırılan bir üzüm olan saperavi var. Bu antik çeşit, Ukraynalı bir şarap üreticisi olan Konstantin Frank'ın 1960'ların başında onu Amerika Birleşik Devletleri'ne getirmesinden bu yana New York'un Finger Lakes şarap bölgesinde gelişmiştir. Yine de Saperavi, şarap etiketlerinde hangi üzüm adlarının görünebileceğini düzenleyen federal kuruluş olan Vergi ve Ticaret Bürosu tarafından 2014 yılında listesine eklenene kadar yurt içinde neredeyse bilinmiyordu. (O zamana kadar Amerikan Saperavi, McGregor Vineyard'ın Siyah Rus Kırmızısı gibi isimler altında gizleniyordu.) “Saperavi Formula 1'e benziyor ve herkes onu nasıl kullanacağını bilmiyor” diyor Gürcü Multi'si Chama Mama'nın içecek direktörü 46 yaşındaki Lasha Tsatava. New York'ta üzümün çok yönlülüğünü sergilemek için Saperavi seçkisi sunan konumlu restoran. Meyve, Gürcistan'da popüler olan yarı tatlı tarzdan garnet kırmızısı gül rengine ve geleneksel olarak neredeyse abanoz tarzına kadar her şeyi üretebilir. Qvevri, veya kil amfora. Tsatava ayrıca, üçüncü yıllık Saperavi Festivali'nin 8 Haziran'da Hammondsport, NY'de gerçekleştirileceği, Gürcü yiyecek ve şaraplarını tanıtmaya adanmış kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan Saperica'nın kurucu ortağıdır. Bir düzineden fazla Amerikan ve Gürcü şarap imalathanesinde Saperavi tadımları sunuluyor ve Tsatava, ziyaretçilerin mor lekeli dudakların ötesine bakıp beş ila 10 yıl içinde Saperavi'nin Riesling Gölleri'nin yanında Fingers'ın imzası olacak şarap olacağına dair vizyonunu görmelerini umuyor. olmak.
 
Üst