The Bear Sezon 3'teki restoran gerçek hayatta işe yarar mı?

Leila

Global Mod
Global Mod
Bu makale, artık tamamı Hulu'da mevcut olan FX'in The Bear dizisinin üçüncü sezonunun başından sonuna kadar olan sahneleri tartışıyor.

Geçen hafta “The Bear”ın üçüncü sezonu yayınlandığında, hayranlar ve restoran sektörünün içindekiler restoran kültürü tombala oynamak için bir şans daha yakaladılar. Hazırlama sırasında kabukları soyulan bezelyeleri etiketlemek için kullanılan yeşil bandın aralıksız ve hassas şekilde kesilmesi mi? Kontrol etmek. Restoranın destekçisinin fonlarının dağıtımını gözden geçirirken alay ettiği “yeni şık taş tabaklar” mı? Evet. Yeni C-katlamalı havlulara sürekli ihtiyaç mı var? Her zaman patron.

Sadık müşteriler gerçek şefleri, gerçek restoranları (Noma, Daniel, Ever, The French Laundry) ve gerçek “Orwell tereyağını” (Thomas Keller'in Orwell, Vermont'taki Animal Farm Creamery'den tercih ettiği tereyağına bir referans) tanıdı. Diğer bazı ayrıntılar (yemek odasında etkileyicilerin olmaması, her gün değişen pahalı yemeklerden oluşan bir menü) daha az gerçekçi görünüyordu.


Kendimize şu soruyu sorduk: Eğer Bear gerçek bir restoran olsaydı, gerçekte nasıl yönetilirdi? Gösteriyi bu kadar özgün kılan temel taşları ortaya çıkarmak ve restoranın Michelin yıldızı arayan gerçek bir Chicago kaliteli yemek restoranı olarak nasıl çalışacağını açıklamak için gıda uzmanları, ekonomistler, şefler ve uzun süredir baş garsonlarla röportaj yaptık.

Günlük menü revizyonları (?!)


2. Bölümde Carmy Berzatto (Jeremy Allen White'ın canlandırdığı) şöyle diyor: “Bir yıldız alıyoruz.” Michelin jürisinin dikkatini çekmek için menünün tamamının her gün değiştirilmesi gerektiğine karar veriyor.

Bu sezonun finalinin çoğunun gerçekleştiği Ever'ın şefi ve ortak sahibi Curtis Duffy, Bear kalitesinde bir restoranın aslında tam tersi bir yaklaşımı benimsemesi gerektiğini söyledi. “Michelin sizi satın aldığında önemli olan, bir yemeği ne kadar tutarlı bir şekilde tekrar tekrar hazırlayabildiğinizdir” dedi.

Bahsetmiyorum bile, böyle bir başarı, bütün bir akşam yemeğini gömme buzdolabından servis etmekten çok az daha kolay olurdu. Seattle'daki Canlis'in yönetici şefi Aisha Ibrahim, “1'den 10'a kadar bir ölçekte, en zoru 10 olmak üzere, günlük menü değişikliğine 10 verirdim” dedi. “Tutarlılık sadece yemeğin üzerindeki sosun kalitesi değil aynı zamanda bilginin misafire nasıl iletildiği anlamına da gelir. Şef tüm malzemeleri hatırlamakta zorluk çekiyorsa önce garsonları tanıtın.

Halkla ilişkiler stratejisi veya eksikliği


Kurgusal restoranın açılış haftalarında dikkat çekici bir şekilde, modern bir heyecan makinesinin kutsal üçlüsü eksikti: halka ışıklı, havyar quenelles hakkında haber yapan etkileyiciler, tüm büyük yiyecek satış noktalarına “vızıltı” ve “rizz” hakkında giderek daha panikli mesajlar gönderen bir PR ekibi -Editörler gönderildi ve basın önizlemesiyle birlikte bir akşam yemeği.


Ancak Sue Chan, ayı durumunda bunun sorun olmayacağını söyledi. Mutfak etkinlikleri (Haberler Yemek Festivali dahil) düzenleyen bir etkinlik ve pazarlama şirketi olan Care of Chan'ın kurucusu ve baş kreatif sorumlusudur.


“Aslında Carmy'ye halkla ilişkiler yapmamasını tavsiye ederim çünkü buna ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum. Çoğunlukla restoran ve şef sektörlerinde 15 yıldan fazla pazarlama tecrübesine sahip olan Bayan Chan, herkesin bildiği ve saygı duyulan bir isim; insanlar doğal olarak bununla ilgilenecek” diyor. Ona göre, restoran açılışlarında ücretli reklam vermenin bir zamanı ve yeri var, ancak parayı israf ettiği ve bu tür hizmetlerin ücretlerinin ayda 4.000 ila 6.000 ABD Doları arasında değişebildiği için Ayı'nın bundan vazgeçmesi gerçekçi görünüyordu.

Bayan Chan, Carmy adına Bear'da yemek yemeleri için etkileyicileri ve ünlüleri seçebilseydi, “bir restoranın büyümesinin farklı aşamalarını” yansıtacak şekilde belirli sayıları aşamalar halinde vereceğini söyledi. Başlangıçta Michelin yıldızına odaklanan Bayan Chan, “mümkün olduğunca çok ünlü şefi gönderecekti; David Chang gelip restoranınız hakkında yazdığında bu büyük bir onay damgası oluyor, René Redzepi gelip bir şeyler paylaştığında ise bu farklı bir açıdan büyük bir onay damgası oluyor.”

Daha sonra Carmy “heyecanlanıp heyecanı sürdürmek istediğinde” “şef Kwame Onwuachi gibi birini” gönderiyordu çünkü o aynı zamanda mutfak endüstrisi dışındaki takipçilere de hitap ediyor. Ve son olarak, “dünyanın Eric Wareheim'larını davet edecekti çünkü bu size indie ve yenilikçi restoranların müşterileri arasında belli bir prestij sağlıyor.”


Aslına bakılırsa, seçkin restoranlar için halkla ilişkiler ihtiyacının açılış sezonundan sonra azalması pek mümkün görünmüyor. Bay Duffy, dizinin o kadar gerçekçi olduğunu belirtti ki, Richie Jerimovich (Ebon Moss-Bachrach'ın canlandırdığı) Ever'de 2. Sezonda göründükten sonra konuklar düzenli olarak gelip onun nerede olduğunu sordu. Ve (büyük spoiler) 3. Sezon finali Şef Terry'nin (Olivia Colman tarafından canlandırılıyor) Ever'ı kapatma kararı etrafında döndüğü için, Bay Duffy ve ekibi, restoran müşterilerinin gerçek Ever'in gerçekten kapandığını düşünmemesini sağlamak için bir PR kampanyası tartıştı.

Faturaları ödemek


Carmy'nin kız kardeşi Natalie (Sugar) Berzatto (Abby Elliott tarafından canlandırılıyor) sezon ortasında restoranın geçimini sağlamak için neden ek bir yiyecek dağıtımı “turu” daha eklemesi gerektiğini açıkladığında matematik işe yarıyor. Kişi başı 175 dolarlık prix fixe menü, 60 koltuk ve yılda 260 hizmet gecesi ile iki buçuk turun üzerindeki her koltuğun 113.750 dolar değerinde olduğunu açıklıyor. (“İki buçuk tur”, restoranın 60 koltuğun tamamına iki kez ve 30 koltuğa üçüncü kez tam hizmet vereceği anlamına gelir.) Bay Duffy, pratik açıdan bakıldığında tam tur yerine yarım tur eklemenin mantıklı olduğunu açıklıyor. Şaşırtıcı Masa zamanları ve oyalanan misafirler sırasında üçüncü turun tamamını sığdırmak çoğu zaman mümkün olmuyor.

Ancak bu yarım dönüş büyük bir fark yaratabilir.

National Restaurant Association'ın araştırmadan sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Hudson Riehle, “Tipik bir Amerikan restoranı için vergi öncesi kâr, dolar başına yalnızca dört ila beş senttir” dedi. “Bu her zaman herkesin bildiği gibi düşük bir işletme marjı olmuştur.”

Bear için bu, koltuk başına 113.750 doların 60 koltukla çarpılması anlamına geliyor; Riehle'nin lüks restoranlar için önemli olabileceğini söylediği alkol satışlarından elde edilen gelirler düşülmeden önce, yılda 6,8 milyon dolardan fazla brüt satış söz konusu. Bear ekibi yüzde 4'lük bir marjla yıllık yalnızca 273.000 dolar kar elde edecekti.


En azından kira Ayı için bir sorun gibi görünmüyor. Görünüşe göre Carmy'nin erkek kardeşi restoranı ona ipoteksiz bırakmış, ancak Chicago'nun Kuzey Nehri semtinde yaklaşık 3.000 metrekarelik bir zemin kat alanı için yapılan teklif, kiranın ayda 15.000 dolardan fazla olacağını öne sürüyor.

Diners için Dublörler


Carmy'nin mavi gözlerini devirmesinin bir başka nedeni de, konukları şaşırtmak için mutfakta dolaşan piñatalar ve Süper Soaker'ların geçit törenidir.

Austin, Teksas'ta Birdie's'i açmadan önce yaklaşık on yıl boyunca lüks restoranlarda yemek odaları işleten Arjav Ezekiel, bu gösterilerin muhtemelen Eleven Madison Park'ın çalıştırdığı ve neşeli, genellikle kişiselleştirilmiş şeyler yaratmakla görevlendirildiği “rüya dokumacılarına” bir gönderme olduğunu söyledi. misafirlere özel lezzetler. Bu sezon gıda endüstrisinin ağır sıkletlerinden birinin Eleven Madison'ın eski ortağı Will Guidara olması nedeniyle bu çok uygun.

Ezekiel, “Bu sezona ilişkin izlenimim, restoranlarını işletme biçimlerinin birden fazla yıldız almaya çalışıyormuş gibi görünmeleri; bu yoğunlukla muhtemelen iki ya da üç yıldız almaya çalışıyorlar” dedi Herr.

Zehirli mutfak kültürü


Şef David rolünde Joel McHale, genç bir şef olduğu dönemde Carmy'yi acımasızca küçük düşürür. Bu düzeydeki istismar doğru mu? Belki bugünlerde o kadar güçlü değil.

“Sanırım yıllar önce bundan sıyrılabilirdiniz ama bugün bu kesinlikle mümkün değil. O zamanlar mutfağın doğası böyleydi; şefler bir şeyler fırlatıyor, insanlar küfrediyor ve sigara içiyordu” dedi Bay Duffy. “Onun daha iyi bir aşçı olmasını istiyor. Onu aşağılamak en iyi yol mu? Muhtemelen değil.”

Bayan İbrahim, “San Francisco'daki iki Michelin yıldızlı bir restoranın kaliteli restoranında geçirdiği ilk akşamı. Şef bir tabak alıp odanın diğer ucuna fırlattı ve tabak kafamın üzerinden kırıldı.”

“Bu konuda söylentiler duymaya devam ediyorum, insanlar her şeyin daha iyiye gittiğini ve değiştiğini söylüyor” diye ekledi. “Hala ihbar edilmemiş restoranların olduğunu düşünüyorum.”

Tek kullanımlık plakalar


Ekip üyeleri yeni taş plakaları kırdıkça sezon boyunca orkestral tıkırtılar artıyor. Dikkatli izleyiciler, müşteri listesi Michelin Rehberiyle büyük ölçüde örtüşen seramikçi Jono Pandolfi'nin çalışmalarını tanıyacaktır. (Aslında Bay Guidara, restoranları için Bay Pandolfi'nin mallarının bilinen bir alıcısıdır.) Gösteride Carmy, kaselerden üçünün biraz farklı boyutlarda olduğunu düşündüğünde sinir krizi geçiriyor. Bay Pandolfi, Carmy'nin sahip olduğu – her biri 26,50 dolar değerinde olan – üç kasenin aslında aynı olduğunu söyledi.

Parts and Labor Design'ın kurucusu Jeremy Levitt, yenilenen Bear alanındaki beyaz boyalı tuğla duvar gibi bir dizi tasarım öğesinin uygun fiyatlı bir kaliteli restoran için uygun olduğunu söyledi. Açık tavan kirişlerini, İskandinav renk şemasını, net çizgileri ve açık renkli ahşap mobilyalar gibi “doğal vurguları” “hizmet, yemek ve teslimat deneyimini sürdürmenin” anahtarı olarak gösterdi.

Bay Levitt, böyle bir yenilemenin, çift Blodgett fırını (modele bağlı olarak 50.000 dolardan fazlaya mal olabilir) ve belki de ev aşçıları için tek cihaz olan Vitamix ( Profesyonel bir model için yaklaşık 600 dolar).

Kaç yıldız?


Üçüncü sezonun büyük bir kısmı Chicago Tribune'da çıkacak bir inceleme etrafında dönüyor. Bir fotoğrafçı Tribune için fotoğraf çekimi yapmak üzere geldiğinde, eleştirmenin ne yayınlamak istediğini bilmediğini iddia ediyor.

Pete Sites'in Haber'taki restoran incelemeleri için fotoğraf çeken serbest fotoğrafçı Colin Clark, bunun kulağa inandırıcı geldiğini söyledi.

“Başından beri bildiğim tek şey, Pete'in öne çıkarmak istediği belirli yemeklerin yanı sıra ambiyans/atmosfer, şefin veya sahibinin portreleri, dış mekan çekimleri gibi olağan şeyleri de fotoğraflamam gerektiğidir” diyor ve bunu da yapan Clark, Aynı protokolün geçerli olduğunu söylediği New York Magazine ve Esquire dergilerindeki incelemeler için fotoğraflar.
 
Üst